ICS GO Card
De ICS GO Card is niet meer aan te vragen. Heb je nog een GO Card? Dan kun je deze tot 3 jaar na de uitgiftedatum blijven gebruiken.
De ICS GO Card staat voor alle gemakken, net als bij de reguliere creditcards. Zo kun je met deze creditcard een auto huren en een hotelkamer reserveren. Bij deze creditcard geldt: eerst geld op je Card storten voordat je hem kan gebruiken.
Spelregels ICS GO Card
Hulp nodig bij het gebruik van je GO Card? Wij helpen je graag met het maken van deze eerste stappen. En daarna: GO!
- Stort voor gebruik geld op je ICS GO Card
Voordat je gebruik kan maken van je ICS GO Card stort je eerst geld op de Card. Dit kan op twee manieren:
- Log in op Mijn ICS of de ICS Creditcard app. En stort direct met iDEAL-betalingen geld op je Card. Zorg er wel eerst voor dat je Mijn ICS of de ICS Creditcard app activeert.
- Log in bij je bank en boek geld over naar jouw ICS GO Card. Let op! Het kan 5 tot 7 werkdagen duren voordat het geld op je Card staat.
Het maximale saldo dat op je Card kan staan is € 10.000
Kijk voor meer informatie bij: Geld overmaken, opnemen en terugboeken.
- De voordelen van de ICS GO Card
Met de ICS GO Card heb je voordelen in handen die geen ander betaalmiddel heeft. Zo heb je met de Card meer betaalgemak, overzicht, zekerheid en meer voordeel. Wat zijn nou de precieze voordelen? Hieronder een kort overzicht.
Aflevergarantie
Het kan wel eens gebeuren dat een artikel wat je hebt gekocht niet wordt geleverd. Daarvoor is er de Aflevergarantie: wij draaien de betaling terug en jij hoeft niets te betalen. Meer informatie hierover lees je in de Algemene voorwaarden.Aankoopverzekering
Vrijwel alles dat je met je Card koopt is maximaal 180 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Meer informatie hierover lees je in de Algemene voorwaarden.Wereldwijd betaalgemak
Met je Card betaal je snel, gemakkelijk en veilig. Waar je ook bent, overal ter wereld.Fraudepreventie
ICS houdt dag en nacht de betalingen bij die met jouw Card worden gedaan. Als wij serieuze vermoedens hebben dat er iets verdachts gebeurt, dan nemen wij onmiddellijk contact met je op.24/7 Service
ICS is 7 dagen per week, 24 uur per dag, telefonisch bereikbaar voor spoedeisende vragen. Een geruststellend idee als je jouw Card bent kwijtgeraakt. Voor minder urgente vragen kun je terecht op onze website.
- Waar kan ik de ICS GO Card gebruiken?
Nadat je voldoende saldo op jouw Card hebt gestort kun je de Card gebruiken. Dit kan op veel verschillende plekken, zoals onder andere:
- Online
- In het buitenland
- Bij autoverhuurbedrijven
- Hotels
- Bij online abonnementen
- In winkels
- En buitenlandse webshops
- Auto huren? Zorg voor genoeg saldo
Als je een auto huurt, dan moet je borg betalen. Dit regel je makkelijk met je ICS GO Card. Check wel altijd van tevoren welk bedrag er aan borg wordt gereserveerd en stort dit extra op je Card. Zo voorkom je verrassingen als je de huurauto ophaalt.
- Geldigheidsduur ICS GO Card
In de e-mail die je hebt ontvangen na het succesvol betalen van de Card-bijdrage, staat tot wanneer jouw ICS GO Card geldig is. In totaal is dit 3 jaar. Wanneer de Card is verlopen ontvang je geen nieuwe. Zoek je een vervangende creditcard? Bekijk dan de betaalbare Visa World Card.
Let op! Op de creditcard staat een ‘Valid thru’ datum. Deze datum is niet altijd juist. Dit kan te maken hebben met de verwerkingstijd tussen betaling van de Card-bijdrage en het aanmaken van jouw Card. Voor de juiste geldigheidsduur van jouw Card verwijzen wij je naar de e-mail die je hebt ontvangen na het succesvol betalen van de Card-bijdrage.
Let’s talk about money!
Bij elk product of abonnement dat je koopt zijn aandachtspunten waar je van op de hoogte moet zijn. Wij noemen dit de spelregels. De ICS GO Card is een financieel product met een aantal belangrijke spelregels. Zo zijn er de kosten die het gebruik van de creditcard met zich meebrengt en wat te doen als je een negatief saldo hebt.
- Overzicht kosten ICS GO Card
-
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
- Voorkom een negatief saldo
Zonder saldo kun je de Card niet gebruiken. Het is dan ook niet mogelijk om een negatief saldo te hebben op de Card. Maar er zijn uitzonderingen. In enkele gevallen kan een negatief saldo wel:
- Een hotel of autoverhuurbedrijf kan achteraf kosten in rekening brengen. Hierbij wordt geen rekening gehouden of er voldoende saldo op de Card staat. Controleer daarom regelmatig het saldo om zo een negatief saldo te voorkomen.
- Ook kan er een negatief saldo ontstaan doordat er kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van de Card. Zoals bij het opwaarderen van de Card, pinnen bij een geldautomaat en geld overboeken. Lees meer over deze kosten bij: Let's talk about Money!
Hoe kun je een negatief saldo voorkomen?
Dit kun je doen om een negatief saldo te voorkomen: Check je saldo regelmatig. Zorg dat er voldoende saldo op de Card staat. Ook als je een auto gaat huren of een hotelreservering doet waarbij je niet direct geld nodig hebt. Zorg voor die buffer, zodat er genoeg bestedingsruimte is voor de kosten die achteraf in rekening kunnen worden gebracht.
- Ik heb een negatief saldo, wat nu?
We gaan ervan uit dat je er alles aan doet om een negatief saldo te voorkomen. Maar het kan natuurlijk gebeuren. Weet wel dat bij een negatief saldo je Card wordt geblokkeerd. Zolang het saldo negatief is, kan je de Card niet gebruiken.
- Heb je een negatief saldo en betaal je deze binnen 90 dagen terug? Dan wordt de blokkade verwijderd en kun je de Card weer gebruiken.
- Heb je na 30 dagen een negatief saldo? Dan zal wettelijke rente worden berekend. Betaal je de achterstand alsnog binnen 60 dagen terug, dan zal deze wettelijke rente niet in rekening worden gebracht.
- Heb je na 90 dagen nog een negatief saldo? Dan zal de Card worden gesloten.
Voor meer informatie over de gevolgen van een negatief saldo, zie de Algemene Voorwaarden.
- De belangrijkste kenmerken van de ICS GO Card en de Visa World Card
-
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
- Vergelijk de ICS GO Card en de Visa World Card
-
Bekijk je deze pagina met je mobiel? Dan zijn de afbeeldingen beter leesbaar als je de mobiel op zijn kant draait.
Je financiële zaken zelf regelen
Je kunt alle financiële zaken rondom je Card zelf online regelen. Dit kan via de website bij Mijn ICS en via de ICS Creditcard app die je kunt downloaden op je smartphone of tablet.
- Mijn ICS
Met Mijn ICS regel je al je Card-zaken makkelijk online. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Bij Mijn ICS kun je onder andere:
- persoonlijke gegevens bekijken
- je saldo checken
- transacties inzien
- geld overboeken
- ICS Creditcard app
Altijd en overal toegang tot je financiën met de ICS Creditcard app. Je kunt de app gratis downloaden* op je smartphone of tablet. Met de app heb je altijd een duidelijk overzicht van de door ICS verwerkte transacties. Ook zie je direct wat je nog kunt besteden.
*De app is beschikbaar voor Card-houders op iOS en Android.
- Card Alerts
Card Alerts is een extra service van ICS. Card Alerts zijn berichten die je via SMS of per e-mail ontvangt. De alerts zijn bijvoorbeeld: betalingsherinneringen, online aankopen, bereik van limiet en als betalingen zijn ontvangen. Zo hoef je niet alles meer in de gaten te houden, daar helpen we je mee! Er zijn gratis en betaalde alerts waar je voor kunt kiezen:
Gratis Alert:
Betaling ontvangen (via mail)
Met deze Alert weet je precies wanneer je rekening door ICS is bijgewerkt. Hierdoor heb je beter inzicht in de bestedingsruimte van jouw Card.Betaalde Alerts:
Hoog bedrag
Bij een hoge uitgave of grote contant geldopname ontvang je een Alert. Je kunt zelf de hoogte bepalen waarbij je een Card Alert ontvangt. Zo houd je makkelijk zicht op de uitgaven met de Card.
Online besteding
Deze Alert ontvang je bij een online besteding. Je kunt zelf de hoogte van het bedrag aangeven waarbij een Alert wordt verzonden.De abonnementskosten voor de betaalde Alerts bedragen € 0,50 per maand. Je betaalt dus maximaal € 6 per jaar, ongeacht het aantal Alerts dat je kiest en het aantal berichten dat je ontvangt. De abonnementskosten worden na 12 maanden automatisch via uw Card verrekend. Je kunt een gratis of betaalde Alert aanvragen via Mijn ICS.
- Geld overmaken, opnemen en terugboeken
Geld overmaken
Je kan altijd geld op je ICS GO Card storten. Dit kan snel en gemakkelijk via Mijn ICS of de ICS Creditcard app. Het geld staat dan vrijwel gelijk op de Card. Je kan ook geld op de Card storten via online bankieren. Gebruik dan voor het overmaken van geld onderstaand rekeningnummer van ICS:
- ABN AMRO: NL75 ABNA 0844 9970 56
Vermeld ook altijd in de omschrijving jouw ICS-klantnummer. Dit nummer vind je in Mijn ICS, de ICS Creditcard app en op je rekeningoverzicht.
Let op! Kies je voor online bankieren? Het kan 5 à 7 werkdagen duren voordat het geld op je Card staat.
Geld opnemen
Je kan met je ICS GO Card geld opnemen bij geldautomaten met het logo van Visa. Hiervoor heb je de pincode nodig.
Geld terugboeken
Wil je geld overmaken van je Card naar je privé bankrekening? Dit kun je regelen via Mijn ICS. Let op! Het bedrag dat je overboekt, wordt dubbel gereserveerd op je saldo. Deze dubbele reservering vervalt de volgende dag in de nachtverwerking. Op jouw rekeningoverzicht vind je dan alleen het daadwerkelijk overgeboekte bedrag terug.
Aan het overmaken, opnemen en terugboeken van geld zijn kosten verbonden. Zie: Let's talk about money!
Veilig betalen
Met je Card kun je wereldwijd makkelijk en veilig betalen. Overal waar je het logo van Visa ziet, kun je terecht. Bij betalingen en geldopnames met je Card wordt gevraagd je pincode in te voeren. Het is dus belangrijk dat je jouw pincode onthoudt.
- Voorkom fraude met jouw ICS GO Card
Zorg dat je:
- de pincode nooit op documenten schrijft die je bij jouw Card bewaart;
- jouw pincode nooit aan derden geeft;
- anderen niet mee laat kijken bij het intoetsen van de pincode.
Weet dat medewerkers van ICS nooit vragen om je creditcard op te sturen naar een willekeurig adres in Nederland. Niet via sms, e-mail, telefoon of op een andere manier. Ook vragen wij nooit naar je:
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
- CVC-code
- Beveiligingscode
- 3D Secure wachtwoord
- Volledige Card-nummer (soms vragen wij wel naar de laatste 4 cijfers van de Card)
- Pincode
Vermoed je fraude?
Heb je het vermoeden dat er een frauduleuze transactie heeft plaatsgevonden met jouw Card? Neem dan direct contact met ons op om je Card te blokkeren. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
- Verlies of diefstal melden
Ben je je Card verloren of is hij gestolen? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan de afdeling Verlies & Diefstal +31 (0)20 - 6 600 611 en bij de politie. Je Card wordt direct geblokkeerd. Deze afdeling is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar, ook vanuit het buitenland.
- Betwisten
Wil je een betaling van je Card ongedaan maken? Is er een bedrag dubbel afgeschreven? Heb je de aankoop niet ontvangen? Bij verschillende situaties kun je dit bedrag bij ons betwisten.
Eerst contact opnemen met de verkoper, daarna betwisten
Voordat je overgaat tot het betwisten van een bedrag, vragen we je eerst contact op te nemen met de verkoper. Lukt het jullie niet om samen tot een oplossing te komen? Dan kun je gebruik maken van het betwistingsformulier.En hoe gaat het dan verder?
- Houd je e-mail in de gaten. Het kan zijn dat we om aanvullende informatie vragen. Stuur de gevraagde informatie dan zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 10 dagen) naar ons op. Zo proberen wij jouw aanvraag goed af te handelen.
- Na ontvangst beoordelen wij jouw betwisting. We bekijken of deze compleet is.
- Wanneer dit onderzoek is afgerond en de betwisting is juist, dan ontvang je het bedrag terug. Dit gehele proces kan 3 tot 5 maanden duren.
Let op! Heb je het vermoeden dat er een frauduleuze transactie heeft plaatsgevonden meld dit dan niet via het betwistingsformulier maar direct via de Servicedesk.
- Verzekering claimen
Heb je een aankoop gedaan met de Card en is het product beschadigd? Of is je aankoop niet geleverd? Neem dan contact op met ICS Servicedesk. Soms geldt er een eigen risico, hierover lees je meer in de Algemene Voorwaarden van de verzekering.
Over ICS
Jouw ICS GO Card wordt je aangeboden door International Card Services BV (ICS). Wij wijzen je er nadrukkelijk op dat ICS geen adviezen verstrekt. De door ICS geboden informatie is ook niet bedoeld als vervanging van deskundig advies.
ICS heeft een bankvergunning van De Nederlandsche Bank (DNB). Ook heeft ICS vergunningen van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder andere om op te treden als bemiddelaar voor verzekeringen. ICS is geregistreerd in het register van DNB en AFM waarbij alle vergunningen zijn opgenomen.
ICS beschikt over een interne klachtenprocedure. Je kunt een klacht indienen per e-mail: klachten@icscards.nl. Indien onverhoopt je klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, dan kun je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) of bij een bevoegde rechter.
- Beëindigen Card
Het opzeggen van de ICS GO Card is niet nodig. Deze Card heeft namelijk een geldigheid van 3 jaar. Na deze 3 jaar verloopt de Card automatisch en is hij niet meer bruikbaar. Wil je de Card niet meer gebruiken, maar is hij nog wel geldig? Dan adviseren wij je het saldo, dat je nog op de Card hebt staan, terug te storten naar je eigen bankrekening. Knip de Card door midden. Let op! Knip dwars door de chip heen. Zo voorkom je oneigenlijk gebruik van je Card. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de Card te bewaren. Wie weet komt hij toch nog van pas binnen die drie jaar.
Geld terug binnen 14 dagen
Heb je een ICS GO Card gekocht en zeg je hem op binnen 14 dagen*? Dan krijg je de eenmalige Card-bijdrage van € 65 teruggestort op je rekening. Is je saldo negatief als je de Card opzegt? Dan moet je dit bedrag terugbetalen.* Na de ingangsdatum van het kopen van de creditcard.