Een nieuwe look
ICS vernieuwt!
Al 35 jaar zijn wij een sterke, zelfstandige en betrouwbare creditcarduitgever in het betaallandschap. Dat blijven we. Maar wél met een nieuw jasje. Met trots gaan wij een zichtbare huisstijl hanteren die we in de loop van 2023 blijven ontwikkelen. Een die past bij ons merk en waar we voor staan. Nu én in de toekomst.
Zorgeloos betalen
In één vloeiende beweging van onze services genieten. Met gemak. Dat is wat we u als klant willen bieden. Daarom ademt onze nieuwe huisstijl 'seamless', 'tech' en 'solid'. De nieuwe vormgeving heeft vloeiende bewegingen, maar is ook stevig en betrouwbaar. Met krachtige letters en verrassende kleuren. En ook de techniek is onmisbaar. We bieden steeds meer betaaloplossingen op basis van online techniek. Natuurlijk met de veiligheid die u van ons gewend bent.
Veelgestelde vragen
- Moet ik een nieuwe Card aanvragen?
Nee, u hoeft geen nieuwe Card aan te vragen. Uw Card wordt vervangen wanneer uw Card aan vervanging toe is, zoals normaal. Dit kunt u zien aan de vervaldatum op uw Card. Bijvoorbeeld: 02/2027, u ontvangt ongeveer een maand voor deze vervaldatum een vervangende Card.
- Ik heb een ICS Card in samenwerking met ABN AMRO of ANWB. Gelden deze wijzigingen ook voor mij?
In mindere mate. Het ICS logo gaat u terugzien in de app. Maar de kleuren blijven zoals u gewend bent.
- Ik heb een ICS Card in samenwerking met Volksbank of een andere partner. Gelden deze wijzigingen ook voor mij?
Ja, ook hier wijzigen we de huisstijl.
- Ik heb een zakelijke Card via ICS Business. Gelden deze wijzigingen ook voor mij?
Ja, ook bij ICS Business wijzigen we de huisstijl.
- Ik krijg een e-mail met de vraag om mijn gebruikersnaam, wachtwoord, volledig creditcardnummer of pincode door te geven. Klopt dit?
Nee, dit klopt niet. Net zoals altijd zijn er fraudeurs actief die uw gegevens via phising in handen proberen te krijgen. Zij sturen e-mails waarmee zij klanten naar valse websites proberen te lokken. ICS medewerkers vragen u nooit om deze specifieke gegevens met ons te delen, niet per mail en niet per telefoon. Houd uw gegevens voor uzelf! Op icscards.nl/internetcriminaliteit vindt u meer informatie over het melden van een verdachte e-mail.
- Waarom past ICS haar huisstijl aan?
Als bedrijf zijn we continu in beweging en de huidige huisstijl past niet helemaal meer bij ons. Tijd om dit aan te passen dus. Daarom gaan we op 28 februari ons logo en kleuren vernieuwen. In de loop van het jaar vernieuwen we ook onze fotografie, de website, andere beelden en teksten. Iets waar we naar uit kijken! Het past beter bij ons als merk en waar we voor staan. Nu en in de toekomst.
- In het nieuwe logo zie ik geen Mastercard of Visa terugkomen. Betekent dit iets voor mij?
Nee, dit heeft geen gevolgen voor u. De samenwerking met Mastercard en VISA is niet veranderd. U kunt nog steeds van beide een Card aanvragen en bij dezelfde bedrijven (wereldwijd) betalen als voorheen. We hebben de logo’s van Mastercard en VISA van het ICS logo afgehaald omdat we ook met andere merken werken, op andere gebieden.
- Waar kan ik wijzigingen in de huisstijl verwachten?
Eigenlijk op alle plekken waar u interactie met ICS heeft. Dat wil zeggen: in de app, op de website, in alle e-mails en brieven. Maar ook op social media en in campagnes zult u het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl voorbij zien komen.
- Ik heb een e-mail of brief ontvangen maar de toon is anders dan normaal. Is dit phishing?
Bij de nieuwe huisstijl hoort ook een andere manier van schrijven. Daarom nemen we afscheid van ouderwetse woorden zoals 'Geachte' en gebruiken we nu ‘Beste'.
- Als ik mij wil identificeren via de ICS Identificeren app, zie ik nog het oude logo. Klopt dat?
Dat klopt. Dit is de enige app die nog niet is omgezet omdat dit een tijdelijke oplossing is. Vanaf 1 mei verdwijnt deze app.