Betalingsachterstand? Zo lost u het op

Een betalingsachterstand. Wat nu?

We begrijpen dat u uw uiterste best doet om een betalingsachterstand te voorkomen. Toch kan het iedereen overkomen. Heeft u een betalingsachterstand op uw creditcard? Geen zorgen, u kunt de achterstand direct betalen of neem contact met ons op. We helpen u graag. Samen komen we tot een oplossing.

Dit kunt u doen om een betalingsachterstand op te lossen

  1. De achterstand direct betalen
    Heeft u de mogelijkheid om de betalingsachterstand te betalen? Regel dit dan direct via Creditcard Online of de ABN AMRO Creditcard app.
  2. Mail of bel ons
    Neem contact met ons op door een e-mail te sturen naar: collections@icscards.nl of bel: 020 - 6 600 545. Wij zijn er om u te helpen en met u mee te denken over hoe de betalingsachterstand op te lossen. Zo zijn er verschillende mogelijkheden voor het maken van een betaalafspraak.


De betalingsachterstand erkennen

Een betalingsachterstand kan door verschillende redenen ontstaan. Soms simpelweg omdat u vergeten bent de rekening te betalen, of omdat uw hoofd er niet naar stond. Het kan ook zijn dat er een betalingsprobleem is en de financiële middelen er niet zijn om de betalingsachterstand direct te betalen. Wat de oorzaak ook is: erken dat er een betalingsachterstand is en dat u hulp nodig heeft om dit op te lossen. Het belangrijkste voor nu is het oplossen van de achterstand en het voorkomen van een negatieve BKR-registratie.

Betaalt u uw saldo nog gespreid terug?

Had u een creditcard met Gespreid Betalen Faciliteit (GBF)? De GBF is sinds 1 oktober 2024 gestopt. Als u op die datum nog een openstaand saldo had, dan is uw creditcard geblokkeerd. U mag het saldo gespreid blijven terugbetalen.

Ontstaat er een achterstand? Neem contact op met Collections voor vragen over uitstel van betaling en aanvragen van een betalingsregeling. We zijn er om u te helpen en met u mee te denken over hoe de betalingsachterstand op te lossen.

Is er een achterstand van 120 dagen of meer? Dan geven we de achterstand mogelijk door aan Bureau Krediet Registratie (BKR). Dit kan het lastiger maken om in de toekomst een lening af te sluiten. We helpen u graag om negatieve BKR-registratie te voorkomen.

Telefoonnummer Collections: 020 – 6 600 545
E-mail adres: collections@icscards.nl