Onterechte betaling met creditcard betwisten

Een transactie betwisten

Heeft u een betaling met uw creditcard gedaan en komt de verkoper zijn afspraak niet na? Neem dan eerst contact op met de verkoper om samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Of reageert de verkoper niet? Dan kunt u de transactie betwisten. Doe dit altijd zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 maanden na de transactiedatum. We proberen het transactiebedrag terug te krijgen voor u. We kunnen u niets garanderen, maar doen ons uiterste best. 

Bekijk ook de Algemene voorwaarden over het betwisten van een transactie.

Volg onderstaande stappen voor het betwisten van een transactie met uw creditcard:

1. Bewijs verzamelen

Verzamel het bewijs waaruit blijkt dat u contact heeft gehad met de verkoper of een pogingen heeft gedaan om contact te leggen. Hieruit moet blijken dat u samen niet tot een oplossing bent gekomen. Denk aan e-mail of brieven die u heeft verzonden of ontvangen van de verkoper.

Bekijk de infographic: hoe krijg ik mijn geld terug?

2. Betwistingsformulier invullen

Kies het juiste betwistingsformulier hieronder. Download dit formulier en vul deze volledig in. Ik heb:

3. Informatie opsturen

Stuur vervolgens deze informatie per e-mail op naar chargeback@icscards.nl. Wat moet er allemaal in deze mail staan:

  • Schrijf uw ICS klantnummer in het onderwerp van de e-mail.
  • Het volledig ingevulde betwistingsformulier.
  • Al het verzamelde bewijs (in PDF bestanden).

Hoe gaat het verder?

  • Houd uw e-mail in de gaten. Het kan zijn dat we om aanvullende informatie vragen. Stuur de gevraagde informatie dan zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 10 dagen) naar ons op. Zo proberen wij uw aanvraag goed af te handelen.
  • Na ontvangst beoordelen wij uw betwisting. We bekijken of deze compleet is. Ook kijken we of er een redelijke kans van slagen is. Is dit het geval, dan brengen we het betwiste bedrag in mindering op het openstaand saldo.
  • Dit gebeurt onder voorbehoud: als blijkt dat de betwisting onterecht is, brengen wij het bedrag weer in rekening op uw Card.

Het kan zijn dat we u nog om een reactie vragen naar aanleiding van de informatie die de verkoper ons geeft. Deze reactie hebben wij van u nodig om de betwisting af te ronden.

Het kan enige tijd duren voordat de betwistingsprocedure helemaal is doorlopen.

Betwisten kan ook per post

Betwisten per post kan natuurlijk ook. Weet dat we betwistingen die digitaal (per e-mail) zijn aangeleverd, sneller in behandeling kunnen nemen. Het adres is:

International Card Services BV
t.a.v. Chargeback
Postbus 23225
1100 DS Diemen

Belangrijke punten samengevat

  • Betwist de transactie binnen 3 maanden na transactiedatum.
  • Vul het betwistingsformulier volledig in en zorg voor goed leesbare bijlagen in PDF.
  • Houd uw e-mail en post in de gaten, we kunnen u om aanvullende informatie vragen.

Lees handige tips en weetjes over betwisten.

Fraude? Meld het meteen!

Is uw Card gestolen, of bent u de Card kwijt en zijn er daarna bedragen afgeschreven die u niet herkent? Dan is het belangrijk dat u ons meteen belt. Heeft u uw Card nog wel in uw bezit, maar ziet u verdachte transacties op uw rekeningoverzicht? Twijfel dan niet en bel ons direct.