Bij ICS houden wij betalingen 24/7 in de gaten. Als er iets niet klopt aan een transactie, nemen wij contact met u op. Wel zo'n veilig idee! Toch zijn er ook gevallen waar wij u vooraf alleen voor kunnen waarschuwen. Hieronder laten we zes gevallen van oplichting zien.
#1: “De polo’s waren nep en de maten klopten niet"
Edward: "De webshop waar ik drie polo’s had besteld, leek hartstikke echt. Maar toen ik de bestelling plaatste, werd ik ineens doorgelinkt naar een Chinese partij. De geleverde polo’s waren nep en de maten klopten niet. Gelukkig kreeg ik via ICS mijn geld terug, want bij ICS ben je ook gedekt voor nepartikelen. Ze hebben me geweldig geholpen."
#2: “€25 voor een merkzonnebril, ik vond het al vreemd"
André: "Ik vond het al vreemd, € 25,- voor een merkzonnebril, maar ik heb het toch gedaan. Toen het pakketje bezorgd werd, zag ik direct dat het een verkeerde beslissing was. Ik had beter naar mijn gevoel moeten luisteren. Aan de prijs had ik het al kunnen zien. Gelukkig kreeg ik via ICS mijn geld terug."
#3: “De tickets waren niet meer beschikbaar, maar ik had al wel betaald"
Jurre: "Ik had kaartjes gekocht voor een basketbalwedstrijd in New York, maar toen ik het betaalproces had afgerond, kreeg ik een bericht dat de tickets niet meer beschikbaar waren. Ik ging er vanuit dat het geld teruggestort zou worden, maar dat bleek niet het geval. Toen ik weer in Nederland was kwam ik daar pas achter. Gelukkig had ik betaald met creditcard. Toen heeft ICS het voor mij opgelost. Heel fijn."
#4: “De website zag er heel erg professioneel uit"
Vanessa: "Een nichtje van ons had een website gevonden met mooie merksneakers. Die wilde mijn dochter natuurlijk ook. We hebben ze gekocht, maar helaas waren ze nep. Dat zag je duidelijk aan de afwerking en aan de details. Achteraf is het natuurlijk ontzettend dom van mezelf. De website leek professioneel, maar als je goed keek, dan was het helemaal niet professioneel. Gelukkig heeft ICS er voor gezorgd dat ik mijn geld terug kreeg."
#5: “Ik kreeg geen reactie toen ik wilde annuleren"
Bianca: "Voor 10 dollar wilde ik die afslankpillen wel proberen. Als er dan 300 euro van je rekening wordt geschreven dan schrik je wel even. Wat een drama! Ik heb direct contact opgenomen om alles te annuleren, maar ik kreeg geen reactie. Toen heb ik ICS ingeschakeld, aangezien ik met creditcard had betaald, kreeg ik mijn geld terug. Ik ben ze daar eeuwig dankbaar voor."
#6: “De bril werd hardhandig van zijn hoofd getrokken"
Wim: "Mijn zoon fietste door Amsterdam, toen er twee jongens op een scooter zijn zonnebril hardhandig van zijn hoofd trokken. Die bril had hij van mij gekregen tijdens een weekendje Rome. Het was best een duur ding. Gelukkig had ik betaald met creditcard en konden we via ICS het aankoopbedrag terugkrijgen."
Tip! Geld-terug-bij-nepartikel: zorg voor uitgebreide productomschrijving op de bon
Stel dat u iets anders thuis gestuurd krijgt dan dat u besteld heeft. U mailt de webshop met de vraag of zij het juiste product alsnog willen sturen, maar u kunt geen contact met ze krijgen. In zo'n geval kunt u een beroep doen op de bescherming die uw creditcard biedt. Voorwaarde is wel dat u met creditcard betaald heeft. Bovendien moet op de aankoopbon of factuur een duidelijke productomschrijving staan. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene Voorwaarden.