Veelgestelde vragen over dubbele beveiliging
Om misbruik te voorkomen willen we zeker weten dat ú het bent die inlogt op Mijn Account. Dit doen wij door dubbele beveiliging in te zetten. Voor het inloggen gebruikt u uw inlognaam en wachtwoord. Daarnaast voert u een code in, die u via sms ontvangt.
Achtergrond dubbele beveiliging
Wij leggen graag aan u uit wat dubbele beveiliging is en waarop u kunt letten als er om uw gegevens gevraagd wordt.
- Wat is dubbele beveiliging/tweestapsverificatie?
Om in te loggen op Mijn Account gebruikt u vanaf nu, niet alleen uw inlognaam en wachtwoord. U voert ook een code in die u via sms ontvangt. Gefaseerd krijgt u ook voor het wijzigen van uw persoonlijke gegevens of geld overboeken van uw creditcard naar uw bankrekening een sms met code van ons.
Deze wijzigingen zijn ook doorgevoerd in de Algemene voorwaarden Mijn Account.
- Ik ontvang e-mails over dubbele beveiliging. Zijn dit phishing-berichten?
Helaas worden er regelmatig phishing-berichten verstuurd. Via e-mail, sms of WhatsApp proberen fraudeurs uw gegevens te achterhalen. Lees hoe u phishing kunt herkennen en deel berichten die u niet vertrouwt met ons.
- Waarvoor kan ik Mijn Account gebruiken?
Met Mijn Account kunt u online eenvoudig, veilig en snel uw Card-zaken regelen. U ontvangt daarnaast maandelijks een e-mail om uw rekeningoverzicht te bekijken.
Alleen de Hoofd Card-houder kan Mijn Account activeren. Heeft u een Extra Card? Dan kunt u Mijn Account niet gebruiken. U kunt wel de app installeren.Lees alles over Mijn Account.
- Ik heb Mijn Account, kan ik ook de app downloaden?
U kunt zowel Mijn Account als de app gebruiken. Zo heeft u altijd inzicht in uw bestedingsruimte en reserveringen, kunt u uw openstaande saldo (tussentijds) aflossen en online betalingen goedkeuren. Wanneer u de ICS Gold Creditcard app heeft hoeft u voor online betalingen geen wachtwoord meer te onthouden of sms-code in te voeren. Het goedkeuren van online betalingen is met de app nog veiliger!
Download de ICS Gold Creditcard app
Houd uw creditcard bij de hand en download de app. Deze activeert u eenvoudig:
- U ontvangt een e-mail met de verificatiecode. Vul de verificatiecode in;
- U ontvangt dan een sms met een verificatiecode. Vul deze code ook in;
- Kies uw 5-cijferige inlogcode voor de ICS Gold Creditcard app, hiermee kunt u voortaan de app gebruiken.
Inloggen met dubbele beveiliging
Lukt het niet om in te loggen inloggen via dubbele beveiliging? Bekijk dan de vragen hieronder.
- Ik krijg geen sms om in te loggen op Mijn Account, wat moet ik doen?
U logt in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Hierna ontvangt u een sms met code. Krijgt u geen sms? Dan staat er een onjuist mobiel telefoonnummer geregistreerd. Neem contact met ons op, dan controleren wij uw gegevens en kunt u een nieuw mobiel nummer doorgeven.
Het kan ook voorkomen dat uw telefoon geen verbinding kan maken met uw mobiele provider. Probeer het opnieuw zodra u weer verbinding heeft.
- Ik denk dat ik een verkeerd nummer in Mijn Account heb staan, wat moet ik doen?
Vervelend dat uw mobiele nummer niet juist in Mijn Account staat. Wacht voor de zekerheid een paar minuutjes, het kan namelijk even duren, voordat de sms bij u binnen is. Heeft u na 5 minuten nog steeds geen sms met code binnen?
Neem contact met ons op, wij kijken dan de gegevens samen met u na.
- Ik heb alleen een vast telefoonnummer, kan ik dan inloggen in Mijn Account?
Veiligheid vinden wij erg belangrijk. Het is dan ook alleen mogelijk om in te loggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord én code die u via sms ontvangt. Met alleen een vast telefoonnummer kunt u helaas niet inloggen.
Mogelijk wilt u de mobiele telefoon gebruiken van een bekende om in te loggen. Dit raden wij af. Deze persoon kan namelijk bij uw persoonlijke gegevens en online betalingen in uw naam goedkeuren.
- Ik heb alleen een buitenlands mobiel nummer, kan ik daarmee inloggen?
Met een buitenlands mobiel nummer kunt u inloggen. Werkt dit niet? Dan is het mobiele nummer misschien niet op de juiste manier ingevoerd in uw persoonlijke online omgeving. Het telefoonummer ziet er als volgt uit: eerst twee nullen, dan de landcode en daarna het mobiele nummer. Bijvoorbeeld: 0031 6 123 456 789.
Ontvangt u de code niet? Neem contact met ons op, wij kijken dan of uw telefoonnummer goed is ingevoerd in Mijn Account.
Zoekt u informatie over:
- Zo herkent en meldt u valse e-mails of phishing
- Zo herkent u schadelijke software
- Tips voor veilig online winkelen
- Identiteitsfraude
- Tips om uw Card veilig te gebruiken
- Tips om Mijn Account en de ICS Gold Creditcard app veilig te gebruiken
- Onterechte betaling
- Voorbeelden van phishing e-mails
Neem contact met ons op
-
Telefonisch
Het telefoonnummer vindt u op de contactpagina. Bereikbaar 24/7.
-
Contactformulier
Stuur een e-mail via het contactformulier in Mijn Account.
-
Postadres
Postbus 23225, 1100 DS Diemen